.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شاخص بهره مندی آب شرب در روستاهای مازندران بالاتر از کشور است
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: شاخص بهره مندی آب شرب در روستاهای استان در حال حاضر از میانگین کشوری بالاتر بوده و به ۷۷ درصد رسیده است.

به گزارش شمال نیوز، مجید عبداللهی پیش ازظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: این طرح سبب شد مأموریت‌های دو شرکت به شرکت پکپارچه آبفا منتقل شد و اصلاح ساختار و چابک سازی دولت، استفاده از تجارب مفید کارکنان و مدیران، سهولت در تأمین منابع آبی، کاهش تنش اجرای پروژه‌ها در روستاها از جمله اهداف بوده است.

 

وی ادامه داد: افزایش توان شرکت‌ها و بهره برداری در ارائه خدمات به مشترکان، بهره گیری درست از منابع انسانی، تجهیزاتی، مالی و آبی، یکپارچه شدن برنامه ریزی منابع آب، کاهش پست‌های سازمانی و کاهش هزینه‌های مطالعه و اجرای طرح‌ها از جمله مزایای طرح یکپارچه سازی بوده است.

 

عبداللهی یادآور شد: علی رغم آنکه مازندران جزو استان‌های سرسبز و پرباران به شمار می‌رود به دلیل تراکم جمعیت و مسافران در سال‌های اخیر به ویژه در روستاها به استان خاص و ایران کوچک تبدیل شده است و برآوردن نیاز آبی با توجه به کمبود ذخایر و منابع زیرزمینی کاری دشوار است.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به گذر از آخرین تابستان قرن یادآور شد: برای مازندران گذر از سال مهم است زیرا همیشه باید پاسخگوی نیاز آبی جمعیت بومی و شناور باشیم.

 

وی یادآور شد: ۵۸ شهر با هزار و ۶۵۷ روستا با جمعیت حدود چهار میلیون نفر تحت پوشش آبفا هستند و تعداد مشترکان یک میلیون و ۱۹۳ هزار در یک میلیون و ۵۹۰ هزار واحد از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

 

عبداللهی با اشاره به وجود چهار تصفیه خانه، ۶۱۳ ایستگاه پمپاز، ۷۱۷ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه افزود: حداکثر ظرفیت منابع تأمین ۵۱۶ میلیون مترمکعب در سال و طول شبکه توزیع و انتقال بیش از ۲۲ هزار کیلومتر است.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران حجم مخازن ذخیره تأمین آب را ۶۲۷ هزار مترمکعب، تعداد آزمایشگاه کنترل و کیفیت را ۱۹ واحد بیان کرد و گفت: ۱۲ درصد از آب‌های سطحی و ۸۸ درصد از آب‌های زیرزمینی استفاده می‌شود و از مجموع روستاهای استان هزار و ۶۵۷ روستا تحت پوشش ما قرار دارند.

 

وی یادآور شد: وضعیت روستاها از نظر شاخص بهره مندی آب شرب در سال ۹۲ حدود ۶۸.۷۲ درصد بود و آن زمان شاخص بهره مندی روستاهای کشور ۶۸ درصد بود که مازندران ۱۰ درصد عقب ماندگی داشت اما این شاخص در سال ۹۸ به ۷۷.۱۲ درصد رسید و دو درصد بالاتر از متوسط کشوری شد.

 

عبدالهی با عنوان اینکه ۹ شهر استان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب قرار دارند، گفت: ۳۴۴ هزار نفر با ۵۰ هزار فقره اشتراک تحت پوشش این طرح قرار دارند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.